Vähemalt sellisel arvamusel on uuringufirma Forrester uurijad, kelle värske uurimuse kohaselt raiskavad ettevõtted Twitteris ja Facebookis aega ning raha.
- Sotsiaalmeedia kaotab reklaamijate silmis osatähtsust. Foto: EPA
Turundajad pöörduvad üha enam sotsiaalvõrgustike poole nagu Facebook ja Twitter lootuses “astuda dialoogi" ja “luua suhteid” enda klientidega. „Tegelikult sul ei ole mingit sotsiaalset suhet enda klientidega,“ kirjutas analüütik Nate Elliott värskes uurimuses “Social Relationship Strategies That Work”.
Elliotti sõnul jõuavad brändide Facebooki ning Twitteri postitused vaid umbes 2% nende fännidest ja jälgijatest ning vähem kui 0,1% neist inimestest reaalselt ka suhtlevad iga postitusega. Mis veel kurvem, siis Facebook teatas läinud nädalal, et muudab taaskord enda uudisvoo algoritmi, mis muudab mitte makstud postituste jõudmise fännideni veelgi keerulisemaks.
Seetõttu võivad klientidega veebis sidet luua üritavad turundajad pigem keskenduda enda kodulehele ja seal asuvatele sotsiaalsetele vahenditel. Teine võimalus on keskenduda väiksematele ja rohkem niši sotsiaalvõrgustikele.
„On selge, et Facebook ja Twitter ei paku sedasorti suhet, mida turundusjuhid soovivad. Ometi enamik brände endiselt kasutavad neid võrgustikke oma sotsiaalturunduse nurgakivina, mistõttu nad raiskavad olulisel määral finants-, tehnoloogist ja inimressursse,“ kirjutas Elliott. „Turundajatel on aeg alustada sotsiaalsuhete strateegia loomist saitide ümber, mis loovad rohkem väärtust.“
Forresteri uurimuses utsitab Elliott turundajaid hoolikalt järele mõtlema, kuidas nad firma raha sotsiaalvõrgustikes kulutavad ning mõistma, et Facebook ja Twitter ei ole enam brändi seisukohalt sama, mis nad kunagi olid. „Kuigi nad jätkavad miljardite dollarite kokkukühveldamist läbi veebireklaamide, siis nad ei ole enam kõige olulisemad kohad sotsiaalturundajatele,“ kirjutas Elliott.
Tema sõnul on osa brände juba hakanud enda ressursse Facebookist mujale viima ning on tegemas edusamme. Elliott prognoosib, et järgneva 18 kuu jooksul võtab üha rohkem turundajaid sama tee jalge alla ning Facebook muutub vaid veebireklaamide hoidlaks.
Seotud lood
Cantilloni efekt kirjeldab hästi seda, kuidas praegused rahapoliitikad teevad rikkaid rikkamaks ja vaeseid vaesemaks, suurendades selle kaudu ebavõrdsust.